Sølvtagg til POL og Supertanker

Den digitale underskriftskampanjen rettet mot Tripadvisor gjorde rent bord og er månedens vinner av Sølvtaggen. "Kampanjen får Earth Hour til å blekne, og er en soleklar vinner denne måneden. Med en fantastisk innsikt muliggjøres en demokratisering av makten, og vi tror faktisk at dette kan gjøre en forskjell. TripAdvisor får all sin verdi av sine medlemmer, og dersom nok brukere registrerer seg, så må de jo faktisk gjøre denne endringen. Kampanjen har godt fokus på temaet, og en ydmyk inngang til noe som fortjener å bli tatt på alvor på et globalt plan. Jobben er enkel, men genial," konstaterer juryen.

Vi har sammen med Supertanker laget en kampanje for Comfort Hotel. Med støtte fra regnskogsfondet ønsker vi faktisk å endre TripAdvisor. Målet er å få bærekraft som en del av standard rangeringen av hoteller. Et ambisiøst prosjekt, men vi har ikke tenkt til å gi oss. For en liten dott kan gjøre en forskjell for verden.

TripAdvisor har faktisk muligheten til å påvirke hvordan hoteller rundt om i verden drives. Hotelleieres intense ønske om å ligge høyt på Tripadvisors liste, er en sterk drivkraft som kan utnyttes til å bidra positivt for miljøet.

Vi nærmest tvinger frem en mer bærekraftig drift av hoteller.

Tiltakene hotellene gjør for miljø og bærekraft må løftes frem for gjestene, slik at de opplever det, og dermed kan subjektivt rangerer det. Det er da vi vil oppnå resultater som faktisk har betydning for en mer bærekraftig utvikling.

Vi har laget siden deartripadvisor.com hvor vi folk kan være med å signere oppropet.

Credits:

Byrå: POL for Supertanker
Web-produksjon: Feed
Animasjon: Stir

Les mer