Feberfantasi

Vitusapotek lanserte før jul sitt nye kommunikasjonskonsept ”Vi vet” med svartmetall og hudpleie. Nå er vi tilbake med ny film, godt timet til forkjølelsessesongen. Feber tar flere former. Vi vet.

- Apotek er en bransje hvor markedskommunikasjonen med få unntak kan sees på som generisk. Resultatet av dette har blant annet vært at folk ikke klarer å skille den ene kjeden fra den andre og at det oppleves som hipp som happ hvor du handler, sier markedssjef i Vitusapotek Stine Gylterud.

– Vi ønsker å bli tydeligere på vår konkurransekraft gjennom å etablere vår egen stemme i markedet, sier hun. Det er POL som står bak det nye konseptet.

I bunnen for ”Vi vet”- konseptet ligger innsikt som er hentet inn fra hundrevis av medarbeidere i kjeden. For oss har det handlet om å skape relevant kommunikasjon som folk legger merke til sier rådgiver i POL Kjetil Botten Skogly.

Det er utrolig hva Vitus vet – og over tid håper vi å få bevist det gjennom både store og små initiativ, avslutter Botten Skogly.

Les mer