Gullblyanten - Norges mest kreative byrå for andre år på rad

For andre år på rad vant reklamebyrået POL flest av de tyngste prisene i Gullblyanten, med moderbyrået TRY på en solid 2. plass.

Reklamekunden som vant mest fredag kveld var NSB, som passende nok også ble tildelt Kreativt Forums Kundeprisen denne kvelden. Den største vinnerjobben var «Trainspirations», der reklamebyrået POL skapte sære og morsomme ting å bruke tiden til på toget som innhold til NSBs underholdnings-app. «Trainspirations» vant to gull: i Promo/Aktivisering og i Integrert. I tillegg vant den sølv i Utendørs/Omgivelser, bronse i Print, bronse i Stunt/Event og bronse i Håndverk. NSB og POL vant også to priser for julefilmen «Hjem til jul», som er laget i samarbeid med Einar Film: Et bronse i Film og et diplom i Håndverk. I tillegg til kundeprisen vant NSB altså åtte utmerkelser fredag kveld.

POL vant også to design-gull denne kvelden, begge i kategori for Design – Web/Animasjon: «Bli regnskogsvokter» for TV-aksjonen 2015 og «Vipps. Nye Funksjoner» for DNB. Selve lanseringen av Vipps, og med det lanseringen av verbet å vippse, vant også pris: En bronse i Promo/Aktivisering, mens «Hæ?», en digital bankordbok fra DNB, vant sølv i Nettannonser.

Les mer