NRK TV-Aksjonen 2014

TV-aksjonen er NRK sin årlige innsamlingsaksjon. I år ble den tildelt Kirkens Nødhjelp og deres vannprosjekter. Målet for aksjonen var å samle inn 200 millioner kroner. Pengene går til å bygge brønner og sikre 1 million mennesker tilgang på rent vann. For å nå målet, var man avhengig av 100.000 bøssebærere. Tidligere har rekruteringen i all hovedsak foregått ved at man ringer et telefonnummer. Nå ønsket vi øke den digitale registreringen.

Vi filmet Agnes, en 12 år gammel jente fra Tanzania, som går 5 timer hver eneste dag for å finne vann til familien sin. En brønn i hennes landsby vil forandre livet hennes totalt. Filmen ble en usminket dokumentar, minutt for minutt. Den ble lagt ut i sin helhet på kampanjesiden blimed.no Vi ba så folk om å være med å gjøre turen til Agnes kortere. For hver bøssebører som meldte seg, ble filmen, og Agnes sin tur, litt kortere. Målet var å redusere den fra 5 timer, til ett minutt.

Resultatet :

Full bøssebærerdekning var oppnådd etter 14 dager.
Antall digitale registreringer har aldri vært høyere.
Klikk på bannere med budskap om å bli bøssebærer, økte med over 100% fra 2013.
Det ble satt ny innsamlingsrekord på 251 millioner kroner.

Ikke minst. 200.000 flere mennesker enn planlagt får nå tilgang på rent vann.

Les mer

Resultater

Full bøssebærerdekning var oppnådd etter 14 dager.
Antall digitale registreringer har aldri vært høyere.
Klikk på bannere med budskap om å bli bøssebærer, økte med over 100% fra 2013.
Det ble satt ny innsamlingsrekord på 251 millioner kroner.

Ikke minst. 200.000 flere mennesker enn planlagt får nå tilgang på rent vann.

Priser & oppmerksomhet

1 Grand Prix i Gullblyanten
2 Gull i Gullblyanten
1 Sølv i Gullblyanten
Bronse i Max Marketing Mix